Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMorello, John T.
TitelA Critique of the Alternative-Justification Affirmative Case.
Quelle(1974), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAnalytical Criticism; Debate; Decision Making; Higher Education; Intercollegiate Cooperation; Persuasive Discourse; Speech Instruction; Theories
AbstractThis paper focuses on the alternative-justification approach to debate, seeks to explore some of the objections to this approach, and considers several of the basic assumptions made by its supporters. The alternative-justification theory of debate is based on the assumption that any given question under debate has a number of affirmative plans and separate justifications. By contrast, a basic historical tenet of intercollegiate debate is that since any issue has two sides, the most effective decision making occurs after both positions are stated, argued, and evaluated. Following a statement and a discussion of each of the six assumptions on which the alternative-justification approach is based, it is concluded that academic debate theory should change but that analytical weaknesses in the alternative-justification case do not justify its addition to debate theory. (RB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: