Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeonard, William F., Jr.; Lutz, Frank W.
TitelA Field Study of the Politics of Fiscal Decision-Making in a Dependent Urban School District.
Quelle(1974), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; City Government; Decision Making; Educational Anthropology; Educational Finance; Educational Research; Politics; Resource Allocation; School Community Relationship; School Districts; Speeches; Urban Education
AbstractFormal organizations or social subsystems are defined in this anthropological field study as the municipal government and the urban school district. The school district is fiscally dependent on the municipal government for the financial resources essential for its operations. Within the realm of educational finance, policy decisions of either of these organizations directly affect the other. This interdependent characteristic influences the type and quality of the formal and informal relationships existing between the local government and the school district. This study is concerned with the identification and analysis of the decisionmaking process in a large city as it relates to the allocation of financial resources between the education and noneducation services. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: