Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDatta, Lois-ellin
InstitutionNational Inst. of Education (DHEW), Washington, DC.
TitelParent Involvement in Early Childhood Education: A Perspective from the United States.
Quelle(1973), (120 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEarly Childhood Education; Parent Education; Parent Participation; Policy Formation; Preschool Children; Program Development; Research Needs
AbstractIn early childhood education, there is a growing trend towards greater involvement of parents as educators, as paid and volunteer staff, as decision makers, and as resources. The purpose of this paper is to consider the origins of the trend towards parent involvement, to describe its various forms, and to present some policy implications. Parent components of various Head Start and Follow Through programs and research implications for different models of parent involvement are discussed. Topics focus on parental role in early childhood education, barriers and incentives to parent participation, and costs of different forms of parent involvement. An extensive bibliography is included. (ST)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: