Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, Patricia H.; und weitere
InstitutionMichigan Univ., Ann Arbor. Dept. of Psychology.
TitelFacilitation of Conservation of Number in Young Children.
Quelle(1973), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAge Differences; Cognitive Development; Concept Formation; Conservation (Concept); Cues; Middle Class; Nursery Schools; Preschool Children; Stimuli; Task Performance
AbstractNursery school children (N=64) received seven tests of conservation of number which varied in the type and number of perceptual supports for conservation. Most of the tests with these supports facilitated performance in comparison to the standard conservation test. Conservation appeared earlier than usual. There were significant effects of supports which emphasized correspondence and deemphasized length cues, unclear effects of the number of objects, and no effect of interest value of the stimuli. There was a set effect; i.e., beginning with the easiest test produced more conservation overall than did beginning with the most difficult test. It was proposed that the development of conservation involves several levels, varying from an early rudimentary understanding of invariance to the final, mature conception of number. (Author/SET)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: