Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVan De Riet, Vernon; Resnick, Michael B.
InstitutionFlorida Univ., Gainesville. Dept. of Clinical Psychology.
TitelA Sequential Approach to Early Childhood and Elementary Education.
Quelle(1973), (243 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Ability; Academic Achievement; Disadvantaged Youth; Early Childhood Education; Emotional Development; Evaluation; Federal Programs; Intervention; Language Acquisition; Longitudinal Studies; Methods; Motivation; Parent Participation; Program Descriptions; Sequential Learning; Student Behavior; Student Characteristics; Tables (Data); Teacher Behavior
AbstractThis evaluation report consists of a description and longitudinal analysis of the long term educational impact of the Learning to Learn Program on children from poverty backgrounds. The program is based on the principle that children's development follows an orderly sequence of growth from motor to perceptual to symbolic stages. The results of this study indicate that Learning to Learn Program graduates, at the end of second grade, are experiencing impressive educational and developmental success in public school. Data tables, graphs, and photographs are included. (SET)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: