Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDieter, Donn L.
TitelTeacher Evaluation: A Strategy for Science Teachers.
Quelle(1972), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Educational Research; Evaluation Criteria; Evaluation Methods; Occupations; Science Teachers; Teacher Attitudes; Teacher Evaluation
AbstractReported is a study on the process of teacher evaluation intended to establish evaluation procedures acceptable to science teachers. A questionnaire of 111 items was used to set criteria. Each of the 220 judges involved in the 1970 Outstanding Biology Teacher Award program was asked to rate the items. The category with the majority of significant items concerned the relationships pertaining to the teacher-student-subject and -classroom utilization. The judges' occupations were analyzed into seven distinct groups. Results obtained indicated the presence of biases due to judges' occupational status. Recommendations were made on the teacher participation in the evaluation process, selection of judges through teachers' suggestions, and permission of teachers' expression of opposing ideas about judgments. Included is a table of differently rated factors. (CC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: