Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAmerican Inst. of Physics, New York, NY.
TitelHigh School Physics Teaching: A Report on Current Practices.
Quelle(1972), (100 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPhysics; Science Curriculum; Science Education; Science Facilities; Science Instruction; Science Teachers; Secondary School Curriculum; Student Attitudes
AbstractThis study proposed to gather as much material as possible about the teaching of high school physics, including material on classroom teaching methods, the type of instructional material in use, the background and objectives of the teachers, and the students' experience and attitude towards physics. The procedures included prestudy questionnaires of teacher qualifications, lab facilities, and required texts of a sample group of 45 high schools in the northeastern United States. An investigator visited the schools to observe and record classroom activity, interviewed teachers and students, and accumulated checklists of facility and policy requirements. Generalizations about the teaching of high school physics today were drawn. (Included are appropriate analysis tables and samples of the questionnaires and checklists.) (JA)
AnmerkungenInformation Pool, Education Division, American Institute of Physics, P.O. Box 617, Stony Brook, New York 11790 (No price quoted)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: