Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaylor, Derek B.; Fleming, Margaret
InstitutionCleveland Public Schools, OH. Div. of Research and Development.
TitelIndividually Prescribed Instruction Program (Mathematics), Disadvantaged Pupil Program Funds, Fund Number 97-19, 1971-72 Evaluation.
Quelle(1972), (69 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum; Disadvantaged Youth; Elementary School Mathematics; Evaluation; Individualized Instruction; Mathematics Education; Research; Urban Education
AbstractThe third year of a field test of the Individually Prescribed Instruction (IPI) program in two inner-city elementary schools is reported. The results of the Stanford Achievement Tests administered to IPI and Control children in grades two, four, and six showed that IPI students scored higher on one out of three subtests at grade four, on two out of three at grade six, and none out of two at grade two. Results of longitudinal analyses provide no evidence of IPI superiority in mathematics achievement over three years of operation. Cross-sectional analyses provided some evidence of a gradual rise in achievement levels at certain grade levels. Also briefly discussed in the document are financing, staff training program, and school organization. (DT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: