Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSewell, Alan F.; Dornseif, Allan W.
TitelControlled Multivariate Evaluation of Open and Traditional Education at the Junior High School Level. Preliminary Report.
Quelle(1973), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; Grade 7; Grade 8; Open Education; Program Evaluation; Research Reports; Social Development; Speeches; Student Adjustment; Student Attitudes; Traditional Schools
AbstractA year-long study to evaluate the relative educational outcomes of open and traditional education is being conducted at the O. W. Huth Upper Grade Center, Matteson, Illinois. Midpoint analyses and evaluations of the study are presented. The open plan group includes 140 randomly assigned 7th- and 8th- graders in a single, specially constructed classroom. An equal number of randomly assigned control students pursue the traditional departmental program. The open plan teachers follow an interdisciplinary curriculum. Pretest, midpoint, and posttest measures are presented in four areas: academic achievement, personal growth, social development, and attitudes. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: