Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGillespie, Judith A.
InstitutionSocial Science Education Consortium, Inc., Boulder, CO.
TitelSocial Science Education Consortium Newsletter. Number 14.
Quelle(1972), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCivics; Educational Innovation; Educational Practices; Educational Trends; Learning Laboratories; Newsletters; Projects; Social Studies
AbstractA lead article, Instructional Uses of School Political Experiences, written by Judith A. Gillespie, describes the High School Political Science Curriculum Project, the materials for which are in the early developmental stages. As has been explained in SO 005 407 and SO 005 409, the approach utilizes the school as a political laboratory. An effort is made in the project to integrate political knowledge with actual experiences. Other inclusions in the newsletter are: 1) announcement of the new SSEC Directors, Teacher Associates and new Director of ERIC/ChESS; 2) announcement of new social studies materials; 3) discussions of the SSEC Task Forces on Consultation, Dissemination, Publications, Teacher Education, and Trends in Social Science and Education; 4) a summary of the preliminary survey of the international/intercultural dimension in general education undertaken by SSEC; 5) a brief description of "Profiles of Promise," brochures on innovative social studies practices, and a list of criteria used in selecting practices for publication; 6) a report of sites selected for 1972/73 SSEC Teacher Educator Workshops; and 7) a summary of the November 1972 issue of "Social Education." (SJM)
AnmerkungenSocial Science Education Consortium, 855 Broadway, Boulder, Colorado 80302 (Single copies free, quantity orders $.20)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: