Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionIdaho State Dept. of Education, Boise.
TitelSkills Assessment for the Trainable Mentally Retarded.
Quelle, (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCheck Lists; Daily Living Skills; Exceptional Child Education; Mental Retardation; Moderate Mental Retardation; Self Care Skills; Skill Analysis; Student Evaluation
AbstractPresented is an instrument (behavior checklist) designed to assess the skill of trainable mentally retarded (TMR) students in performing specific tasks at all levels. Self care, motor, social, and cognitive skills or tasks are categorized according to three levels of competency. The first level includes the development of the very basic performance functions (such as responding to stimuli, first vocalizations). The second level is the building of skills in such basic functions as listening, socializing, motor coordination, dressing, and eating. The third level is using the basic function to specialize (such as to set a table or play games). The checklist is suggested for use at the beginning, middle, and end of the school year to record the student's level of proficiency in each skill area. (KW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: