Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis. Bureau of Field Studies and Surveys.; National Indian Education Association, Minneapolis, Minn.
TitelA Design for Library Services for the Standing Rock Sioux Tribe.
Quelle(1972), (197 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdults; American Indians; Bilingualism; Elementary School Students; Information Needs; Library Facilities; Library Services; Secondary School Students
AbstractThe Standing Rock Sioux Tribal Library Study is part of a national project designed to identify and meet the information needs of Indian people. Chapter I provides: (1) a description of the National Indian Education Association (NIEA) Library Project, (2) a summary description of the Standing Rock Sioux Reservation and (3) an overview of the report. Chapter II presents the design of the study and it relates to the Standing Rock Sioux Reservation. This chapter contains sections dealing with goals and objectives of the study and study procedures. The findings of the study are reported in the sections dealing with information needs of: (1) elementary pupils, (2) secondary students, (3) adults, (4) existing library facilities and services and (5) data on bilingual needs. These sections are included in Chapter III. The final chapter attempt to identify innovative delivery mechanisms and programs to meet the identified information needs of the Reservation. The presentation provides essential background information, administrative and organizational components of the proposed model, and suggestions regarding materials and delivery systems. (Related studies are LI003827-003830.) (Author/NH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: