Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWalker, Deward E., Jr.
TitelDifferential Educational Achievement Among Contemporary American Indian Cultures. A Position Paper.
Quelle(1970), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; American Indians; Comparative Analysis; Educational Status Comparison; Performance Factors; Research Needs; Statistical Data
AbstractFew comparative studies of American Indian education have been completed. Despite the frequent tendency of researchers to generalize about the education of American Indians, little knowledge exists beyond local and occasional regional studies. Understanding the educational diversity of contemporary American Indians requires widescale controlled comparisons of many groups. Comparative research on Indian educational achievement has been limited by (1) inadequate statistical data, (2) the failure to develop a holistic model of factors influencing Indian educational success, (3) the lack of understanding of the structural links between Indian and non-Indian communities and their school systems, and (4) the lack of ethnohistorical research on Indian education. Methods required to complete the needed research are suggested. (JH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: