Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClifford, Margaret M.
InstitutionIowa Univ., Iowa City.
TitelChildren's Perception of Their Academic Ability and Achievement Accountability. Final Report.
Quelle(1971), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Elementary School Students; Individual Power; Performance; Performance Factors; Self Concept; Self Evaluation
AbstractThe introductory discussion focuses on research which shows relationships between self-perception and school performance, and emphasizes especially a locus of control measurement scale developed to assess children's belief in internal vs. external control in academic situations exclusively. Internality is seen as constituting a motivational influence upon achievement performance. In this study, conducted with 99 4th, 5th and 6th graders, the author examined relationships between internality and performance on spelling, vocabulary and math tests in which subjects determined the levels of difficulty at which they worked. Correlation was controlled for IQ and achievement. At each grade level, internality showed a significant positive correlation with performance. For boys, this relationship was stronger than that found between performance and IQ, while for girls IQ correlated more highly with performance than did internality. (Author/TL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: