Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKanun, Clara
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis. General Extension Div.
TitelThe Open Door--Revolving; A Study of Courses Completed and Credits and Grade Point Averages Earned by Evening and Special Class Students, 1964-65 -- 1967-68.
Quelle(1970), (42 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Dropouts; Analysis of Variance; Attendance; College Credits; Comparative Analysis; Day Students; Educational Certificates; Enrollment; Evening Students; Extension Education; Longitudinal Studies; Persistence; Special Programs; Statistical Data; Summer Programs
AbstractIn this longitudinal study at the University of Minnesota General Extension Division, four groups of registrants in evening classes were compared on credits and grade point averages earned. Comparisons involved 1964-65 evening class registrants only, persistent registrants, and those also participating, or not participating, in day classes. Emphasis was placed on the relationship and overlap of day and evening registrations; variance by course status and/or certificates, completion, and (for day students) colleges or divisions attended, were also noted. In keeping with the first part of this study, the findings tended to indicate that the majority of evening class registrants enroll for and complete a few credits every year, while more persistent registrants approach the evening class program as an opportunity for degree or certificate completion. (The document includes 19 tables and one reference.) (LY)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: