Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoodner, James; und weitere
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis. Training Center for Community Programs.; Chicago Univ., IL.
TitelCharacteristics and Attitudes of 1968 Haskell Institute Students. The National Study of American Indian Education, Series III, No. 6, Final Report.
Quelle(1970), (83 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAmerican Indians; Aspiration; Attitudes; Friendship; Individual Characteristics; National Surveys; Questionnaires; Religious Factors; Residential Schools; Sex Differences; Tribes; Two Year Colleges; Vocational Training Centers
AbstractHaskell Institute at Lawrence, Kansas--a post-high-school vocational education center and junior college sponsored by the Bureau of Indian Affairs--is the subject of this paper in the National Study of American Indian Education. A brief history of the development of Haskell is followed by the results of a survey given to 689 students in 1968. The survey questionnaire contained 33 items designed to elicit information on student attitudes toward the institute, cultural background, religious preferences, friendship patterns, and vocational preferences. Profiles are provided separately for all respondents, male respondents, and female respondents in the 99 table which conclude this report. (LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: