Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBicknese, Gunther
TitelJuniors in Germany: Effects and Opinions. An Experimental Evaluation Through Student Polls.
Quelle, (111 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCultural Awareness; Cultural Exchange; German; Language Instruction; Program Evaluation; Second Language Learning; Social Integration; Social Values; Sociocultural Patterns; Student Adjustment; Student Attitudes; Student Behavior; Student Exchange Programs; Study Abroad; Undergraduate Study; Germany
AbstractThis report is based on three separate evaluative surveys. The first compares students' attitudes and opinions before and after the junior year abroad in several areas: (1) attitude toward Germany; (2) integration patterns; (3) religion; (4) politics; (5) the use of tobacco and alcohol, and sexual morality; (6) culture; (7) comparison of university systems and students; and (8) fraternities. Another more subjective program evaluation poll includes: (1) program effects on the individual, (2) organizational aspects of the Marburg program, (3) travel and its impact, (4) health and diet, and (5) academic aspects of the program. An extensive follow-up survey examines the problem of readjustment to the American culture. [Not available in hard copy due to marginal legibility of original document.] (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: