Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enO'Neill, Robert; Anderson, Floyd L.
InstitutionMinneapolis Public Schools, Minn. Work Opportunity Center.
TitelBusiness Education, Course Description.
Quelle(1969), (45 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAnnotated Bibliographies; Business Education; Course Descriptions; Course Objectives; Curriculum Guides; Disadvantaged Youth; Dropout Programs; Educational Innovation; Individualized Instruction; Motivation Techniques; Office Occupations; Out of School Youth; Teaching Methods; Unemployment
AbstractThis course description was developed by educators for use at the Work Opportunity Center in teaching high school dropouts and hard-core unemployed youth. The ultimate objectives of the business education curriculum at the Center are to prepare students for employment in clerical occupations and to assist them in completing their high school graduation requirements. Instruction including typing, filing, and office machines is on an individualized basis conducted in an innovative atmosphere of "learning by doing." Also included in the course description are a program evaluation, an annotated bibliography, a summary of teaching techniques, and case studies. Related materials are available as VT 011 518-VT 011 533 in this issue. (JS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: