Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBell, Ronald Ernest
TitelAn Analysis of Certain Elements of an Audio-Tape Approach to Instruction.
Quelle(1969), (88 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAudiotape Recordings; Doctoral Dissertations; Educational Media; Instructional Innovation; Instructional Programs; Two Year Colleges; Washington
AbstractThis study was designed to determine the association between selected variables and an audio-tape approach to instruction. Fifty sophomore students enrolled in a physical anthropology course at Shoreline Community College (Washington) participated in an experimental instructional program that consisted of thirty-two audio-tapes and three optional seminars per week. The results of the investigation indicated: a negative relationship existed between the length of tapes and their respective student evaluation; the need for autonomy was positively related to performance on examinations based on the tapes and student evaluation of the tapes; there was no relationship between sex and performance on examinations based on the tests; and attitude toward the tapes followed an "s"-curve with a low period occurring near the middle of the quarter. (MB)
AnmerkungenUniversity Microfilms, 300 North Zeeb Road, Ann Arbor, Michigan 48106
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: