Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBaratz, Joan C. (Hrsg.); Shuy, Roger W. (Hrsg.)
InstitutionCenter for Applied Linguistics, Washington, DC.
TitelTeaching Black Children to Read. Urban Language Series, Number 4.
Quelle(1969), (220 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBlack Attitudes; Black Culture; Black Dialects; Black Youth; Cultural Differences; English (Second Language); Ghettos; Language Patterns; Language Role; Language Styles; Literacy; Nonstandard Dialects; Psycholinguistics; Reading Difficulty; Reading Material Selection; Reading Research; Remedial Programs; Remedial Reading; Social Dialects; Sociolinguistics; Speech Skills; TENL
AbstractThis fourth book in the Urban Language Series is concerned with the relationship of language to reading. Literacy must be based on the language the child actually uses. In the case of ghetto children, materials in their dialect must be prepared so that their task of associating sounds and words with written symbols is not complicated by lack of correspondence between these sounds and words and the students' normal speech. These materials must include forms the child uses and hears, and exclude forms he does not hear and use. They must avoid complex constructions and ambiguity and make use of natural redundancy. Further, they must use language appropriate to the context in the experience of the child. Examples of the kinds of materials that can be developed are included in two of the articles. Authors of the various papers (written between 1964 and 1968) are Joan Baratz, Ralph Fasold, Kenneth Goodman, William Labov, Raven McDavid, Roger Shuy, William Stewart, and Walter Wolfram. (MK)
AnmerkungenPublications Section, Center for Applied Linguistics, 1717 Massachusetts Ave. NW, Washington, D.C. 20036 ($5.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: