Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJAMES, GERALD B.
InstitutionNational Committee for Children and Youth, Washington, DC.
TitelVOCATIONAL AND TECHNICAL EDUCATION AT THE POST HIGH SCHOOL LEVEL FOR RURAL YOUTH.
Quelle(1963), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Adult Programs; Career Guidance; High Schools; Post High School Guidance; Postsecondary Education; Retraining; Rural Areas; Rural Education; Technical Education; Vocational Education; District of Columbia; North Carolina
AbstractTHIS PAPER STATES THAT A GROWING NUMBER OF NONPROFESSIONAL JOBS ARE BEING FILLED BY INDIVIDUALS WHO HAVE HAD SPECIALIZED EDUCATION PAST HIGH SCHOOL. RURAL YOUTH ARE AT A DISADVANTAGE IN COMPETITION FOR POST-HIGH SCHOOL TRAINING DUE TO INADEQUATE BACKGROUNDS, OCCUPATIONAL GUIDANCE, BASIC PREPARATORY EDUCATION, AND SPECIALIZED EDUCATION FOR JOB ENTRY. POST-HIGH SCHOOL TECHNICAL, VOCATIONAL, AND CONTINUING EDUCATION PROGRAMS SHOULD PROVIDE BROAD EDUCATIVE EXPERIENCES IN A CLUSTER OF OCCUPATIONS, AND SHOULD EMPHASIZE COGNITIVE LEARNINGS AS WELL AS MANIPULATIVE SKILLS. THIS PAPER WAS PREPARED FOR PRESENTATION AT THE NATIONAL CONFERENCE ON PROBLEMS OF RURAL YOUTH IN A CHANGING ENVIRONMENT (SEPTEMBER 1963). (SF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: