Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Ladenthin, Volker |
---|---|
Titel | Nutzen und Nutzlosigkeit des Definierens. Paralleltitel: Use and uselessness of defining. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 95 (2019) 2, S. 162-169Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0507-7230 |
Schlagwörter | Begriff; Begriffsbildung; Sprachgebrauch; Wort; Wissenschaftssprache; Definition; Terminologie |
Abstract | Is it possible to define terms? The author distinguishes between word, term and concept. Words change historically; their meaning is deduced from the context. Terms are defined by convention of arbitrariness. Ultimately, concepts cannot be defined because the defining concepts would have to be redefined. That, however, is a regression to infinity. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2020/1 |