Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Vries, Marc de (Hrsg.); Fletcher, Stefan (Hrsg.); Kruse, Stefan (Hrsg.); Labudde, Peter (Hrsg.); Lang, Martin (Hrsg.); Mammes, Ingelore (Hrsg.); Max, Charles (Hrsg.); Münk, Dieter (Hrsg.); Nicholl, Bill (Hrsg.); Strobel, Johannes (Hrsg.); Winterbottom, Mark (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Technology education today. International perspectives. |
Quelle | Münster: Waxmann (2016), 235 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Center of Excellence for Technology Education (CETE). 1 |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-8309-3384-3; 978-3-8309-3384-7 |
Schlagwörter | Bildung; Vergleichende Bildungsforschung; Curriculum; Unterrichtsfach; Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht; Naturwissenschaftliche Bildung; Technikunterricht; Internationaler Vergleich; Bestandsaufnahme; Technik; Deutschland; Großbritannien; Kanada; Luxemburg; Neuseeland; Niederlande; Schweiz; USA; Ukraine |
Abstract | STEM education (Science, Technology, Engineering and Mathematics) is one of the most discussed topics not only for the governments worldwide. Often the 'T' and the 'E' play a subordinate role. But the growing importance of technology and engineering in all areas of our lives makes it necessary to focus on this. The first book of the CETE series wants to make a contribution to the field of Technology and Engineering Education. It provides the current state of international Technology Education in selected countries. The book should offer an excellent overview and first in-depth insights into the different approaches, structures and challenges in the implementation of Technology and Engineering Education in Australia, Canada, Germany, Luxembourg, the Netherlands, New Zealand, Switzerland, Ukraine, the United Kingdom and the United States of America. (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2017/2 |