Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWaghid, Yusef (Hrsg.)
TitelAfrican(a) philosophy of education.
Reconstructions and decontractions.
QuelleMatieland: DEPS (2005), 262 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-620-34077-0
SchlagwörterErziehungsphilosophie; Pädagogik; Hermeneutik; Curriculumentwicklung; Hochschule; Lebenslanges Lernen; Afrika; Südafrika (Staat)
AbstractThis collection of essays explores multiple conceptions which constitute and possibly undermine what can count as African philosophy of higher education. Three of the most salient questions which the authors endeavour to respond to include the following: Can/should education be Africanised? Can universal and particular conceptions of education co-exist? Does ubuntu and communalism have anything to offer educational transformation? Several authors in the book make a strong case for ubuntu and communalism in order to foster what they perceive to be an African philosophy of education. Others disagree and argue that there are major deficiencies in the concepts ubuntu and communalism claiming that an individualistic approach to education would be better serve the purpose of education. This book will serve as a useful resource for those who wish to engage critically with debates about African(a) education and its implications for education policy and curriculum change in (South) Africa. (DIPF/Orig./Ba.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: