Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJones, Mark T.; Eick, Charles J.
TitelImplementing inquiry kit curriculum: Obstacles, adaptations, and practical knowledge development in two middle school science teachers.
QuelleIn: Science education, 91 (2007) 3, S. 492-513Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterForschung; Lehrer; Praxisnahes Lernen; Naturwissenschaften; Physikunterricht; Professionalisierung; Entwicklung; Konzept; Konzeptentwicklung; Profession; Reform; Studie; Individuum
AbstractTwo elementary certified middle school science teachers are studied for changes in practical knowledge supporting the implementation of kit-based inquiry as part of a schoolwide reform effort. Emphasis is placed on studying how these two pilot teachers enact guided inquiry within their unique pedagogical and curricular interests, and what adaptations they make in their use of Science and Technology for ChildrenTM and Science and Technology Concepts for Middle SchoolTM curriculum. Case study results support the notion that reform is complex and personal, and teachers as professionals need collective and individual support in the classroom as they make incremental changes in practice toward becoming inquiry-oriented teachers. © 2007 Wiley Periodicals, Inc.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2009/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: