Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMnguni, Mbukeni H.
TitelReaffirming critical multicultural teacher educational policy in South Africa.
QuelleAus: Globalisierung als Herausforderung der Erziehung. Münster, Westfalen: Waxmann (2002) S. 414-423Verfügbarkeit 
ReiheEuropean studies in education. 15
BeigabenLiteraturangaben 15
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterDemokratische Bildung; Gesellschaft; Bildungspolitik; Lehrerausbildung; Ungleichheit; Politische Bildung; Politisches Verhalten; Rassismus; Südafrika (Staat)
AbstractTo answer the questions related to a new teacher educational policy in South Africa the author reviews education research literature starting from 1994 from a very critical point of view. He realizes a large preoccupation with the Western educational philosophies. He concentrates himself on discussing the new teacher educational policy in a new and democratic South Africa. He argues that the problems besetting the new teacher educational policy in the country are political and racist in nature, and these problems severely undermine any democratic suggestions that might lead to a creation of a true multicultural educational policy. In this context he discusses "prestigious" or "progressive" schools, "people's schools", the terminology (categorising people into groups while still using terms like "blacks", "whites", coloureds" etc.), international recognition, democratization of teacher educational policy. The conclusion is that a democratic multicultural teacher educational policy should be, first, the commitment to removing many obstacles that lead to equality. (DIPF/St.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: