Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNagle, Katherine M.; Hernandez, Glenda; Embler, Sandra; Mclaughlin, Margaret J.; Doh, Frances
TitelCharacteristics of Effective Rural Elementary Schools for Students with Disabilities
QuelleIn: Rural special education quarterly, 25 (2006) 3, S.3-13Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2168-8605
DOI10.1177/875687050602500302
AbstractWhile 25 to 30 percent of U. S. children attend schools in rural areas, there is little research into how teachers in these schools are responding to the challenges of including students with disabilities in standards-based reform. In response to this concern, we identified 13 high-poverty, high-performing rural elementary schools in Delaware, Maryland, and Pennsylvania that were also effective for students with disabilities. We conducted classroom observations and in-depth interviews. Our analyses of these data revealed four school-level characteristics of effective, low-income rural elementary schools. Finally, we present recommendations that principals and school improvement teams at the elementary level can use to better understand how to engage in continuous improvement of special education services.
Erfasst vonFIDELIO
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Rural special education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: