Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoss, Julianne
TitelA Partnership in Induction and Mentoring: Noticing How We Improve Our Practice
QuelleIn: Australian Journal of Teacher Education, 35 (2010) 7, S.43-53 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0313-5373
SchlagwörterMentors; Foreign Countries; Beginning Teachers; Reflective Teaching; Teaching Methods; Beginning Teacher Induction; Elementary School Teachers; Suburban Schools; College School Cooperation; Partnerships in Education; Australia
AbstractThis article focuses on the induction and mentoring of early career teachers. The context is a suburban primary school in Victoria, Australia, as the school develops mentoring networks for graduate and beginning teachers. Instigated from a school-university partnership, the research draws from the traditions of practitioner research. In the research design and likewise in successful mentoring the importance of a genuine commitment to the discipline of reflective practice or what we have come to describe as "noticing" (Mason, 2002; Moss et al., 2004) is illustrated. The approach offers a new method for small scale-close up research in teacher education. (Contains 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenEdith Cowan University. Bradford Street, Mount Lawley, West Australia 6050, Australia. Web site: http://ajte.education.ecu.edu.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: