Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPicard, Thierry Dana
TitelTechnology as a Bypass for a Lack of Theoretical Knowledge
QuelleIn: International Journal for Technology in Mathematics Education, 11 (2004) 3, S.101-110 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1744-2710
SchlagwörterMathematics Education; Calculus; Computer Uses in Education; Mathematics Instruction; Higher Education; Algebra; Equations (Mathematics); College Mathematics; Undergraduate Students; Computation; Geometric Concepts; Foreign Countries; Israel
AbstractIn a previous paper, we showed the importance of using low-level commands of a CAS in order to enhance the students' conceptual insight into mathematics. In this paper, we wish to emphasise a different use of a CAS, which makes possible the exploration of new topics, when the necessary theoretical results have still not been acquired, and avoids the blockage due to this lack of theoretical background. We illustrate this with examples from calculus. (Contains 8 figures.) (As Provided).
AnmerkungenResearch Information Ltd. Grenville Court, Britwell Road, Burnham, Buckinghamshire, SL1 8DF, UK. Tel: +44-1628-600499; Fax: +44-1628-600488; e-mail: info@researchinformation.co.uk; Web site: http://www.researchinformation.co.uk/time.php
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal for Technology in Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: