Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrank, Fiona
TitelComing Down from the Hill
QuelleIn: Adults Learning, 20 (2009) 7, S.14-16 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0955-2308
SchlagwörterContinuing Education; Access to Education; Nontraditional Students; Older Adults; Student Attitudes; Foreign Countries; Adult Learning; United Kingdom
AbstractLancaster University's Department of Continuing Education has a long tradition of engagement with older learners. Its latest innovation aims to reach out to older people sometimes suspicious of the "university on the hill". This article discusses how Lancaster University develops a "Senior Learner' Programme", which is continuing as one of the department's widening access and participation initiatives. The students' ongoing commitment to the programme, to their own learning, and to each other, demonstrates that the structure being put in place uncovered and enhanced a real willingness on the part of older people in the Lancaster University "travel-to-learn" area to be part of a "learning community". (ERIC).
AnmerkungenNational Institute of Adult Continuing Education. Renaissance House, 20 Princess Road West, Leicester, LE1 6TP, UK. Tel: +44-1162-044200; Fax: +44-1162-044262; e-mail: enquiries@niace.org.uk; Web site: http://www.niace.org.uk/Publications/Periodicals/Default.htm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Adults Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: