Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRadey, Melissa; Randolph, Karen A.
TitelParenting Sources: How Do Parents Differ in Their Efforts to Learn about Parenting?
QuelleIn: Family Relations, 58 (2009) 5, S.536-548 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0197-6664
DOI10.1111/j.1741-3729.2009.00573.x
SchlagwörterChild Rearing; Internet; Surveys; Information Seeking; Information Sources; Books; Family (Sociological Unit); Educational Attainment; Parent Background; Regression (Statistics); Age Differences; One Parent Family
AbstractWe surveyed randomly selected parents in one state (N = 1, 081) to examine sources they used to gain child-rearing information. On average, parents used five sources, most commonly books and family members. Usage patterns generally followed the "digital divide" perspective whereby higher education levels were associated with greater usage. Logistic regression results of Internet use showed, however, that being younger and unmarried increased the likelihood of use, indicating the Internet's potential for reaching potentially vulnerable parents. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Family Relations" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: