Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWhitney, Anne
TitelNCTE Journals and the Teacher-Author: Who and What Gets Published
QuelleIn: English Education, 41 (2009) 2, S.101-113 (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-8204
SchlagwörterFaculty Publishing; English Teachers; Authors; Periodicals; Journal Articles; Professional Development; Writing for Publication; College Faculty; Teacher Characteristics
AbstractIntrigued by the paths by which K-12 classroom teachers come to publish articles about their work, Anne Whitney undertook a project to clarify the extent and character of contributions classroom teachers have made to three journals that have become the standard-bearers for scholarship directly applicable to language arts classrooms: "Language Arts" at the elementary level, "Voices from the Middle" at the middle school level, and "English Journal" at the secondary level. (Contains 3 tables and 2 figures.) (As Provided).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "English Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: