Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSt. Gerard, Vanessa
TitelSavvy Schools Are Going Green
QuelleIn: Education Digest: Essential Readings Condensed for Quick Review, 73 (2008) 5, S.32-33 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-127X
SchlagwörterPollution; Conservation (Environment); Energy Conservation; Water; Sustainable Development; Educational Facilities Design; Hazardous Materials; Educational Environment; Experiential Learning; Environmental Education
AbstractThis article describes how the green phenomenon is spreading, especially among schools, which have found that not only are they being environmentally friendly, they are also saving big money. Green buildings focus on efficiency and renewable energy, water stewardship, environmentally preferable building materials and specifications, waste reduction, toxics, and indoor air quality. Green schools have cited increased hands-on learning opportunities for students as another benefit of going green. (ERIC).
AnmerkungenPrakken Publications. 832 Phoenix Drive, P.O. Box 8623, Ann Arbor, MI 48108. Tel: 734-975-2800; Fax: 734-975-2787; Web site: http://www.eddigest.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Digest: Essential Readings Condensed for Quick Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: