Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGeitgey, Gayle A.; Tepe, Ann E.
TitelCan You Find the Evidence-Based Practice in Your School Library?
QuelleIn: Library Media Connection, 25 (2007) 6, S.10-12 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1542-4715
SchlagwörterFederal Legislation; Educational Improvement; School Libraries; Statistics; Library Services; Librarians; Budgeting; Retrenchment; Academic Achievement; Surveys; Library Instruction; Users (Information); Data Collection; Outcomes of Education; Faculty Development
AbstractWith the advent of No Child Left Behind, Adequate Yearly Progress, and school budget cuts, school librarians have had to become more data driven than ever before. Thinking in terms of student learning and achievement has brought about an interest in evidence-based practice (EBP). In this article, the authors discuss three steps to understanding the workings of EBP: (1) Know the research that demonstrates how school libraries affect learning, (2) Mesh this knowledge with wisdom to build student learning, and (3) Work with the school library to collect evidence that shows one made a difference. (ERIC).
AnmerkungenLinworth Publishing, Inc. 480 East Wilson Bridge Road Suite L, Worthington, OH 43085. Tel: 614-436-7107; e-mail: linworth@linworthpublishing.com; Web site: http://www.linworth.com/lmc.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Library Media Connection" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: