Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCarr, Kathryn Chapman
TitelToday's Reading Clinic: How Relevant Is the Graduate Reading Practicum?
QuelleIn: Reading Teacher, 57 (2003) 3, S.256-68Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
SchlagwörterEducational Strategies; Elementary Education; Higher Education; Instructional Effectiveness; Practicums; Reading Difficulties; Reading Instruction; Sciences; Social Studies; Teacher Attitudes
AbstractSurveys teachers and their preparation and current use of strategies that were emphasized in a six-hour practicum in diagnosis and remediation of reading difficulties. Discusses a philosophy of corrective reading instruction that is: based on an interactive model of reading; attends to Vygotsky's zone of proximal development for individual students; and is situated in a community of learners as they explore interests in science and social studies. (SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: