Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAriza, Rafael Porlan; del Pozo, Rosa Martin; Toscano, Jose Martin
TitelConceptions of School-Based Teacher Educators Concerning Ongoing Teacher Education.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 18 (2002) 3, S.305-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterElementary Secondary Education; Faculty Development; Higher Education; Inservice Teacher Education; Preservice Teacher Education; Teacher Attitudes; Teacher Educators; Teacher Improvement
AbstractExamined school-based teacher educators' beliefs about the principles, contents, methods, and evaluation of ongoing teacher education, using the teacher-researcher model. Survey data indicated that most respondents believed that ongoing teacher education must be developed around problems of professional practice and in contexts of curricular innovation. They disagreed with the technical model of this education developed around academic disciplines. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: