Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDuquette, Cheryll
TitelBecoming a Teacher: Experiences of First Nations Student Teachers in Isolated Communities.
QuelleIn: Canadian Journal of Native Education, 24 (2000) 2, S.134-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0710-1481
SchlagwörterAcademic Persistence; American Indian Education; Canada Natives; Distance Education; Family Influence; Foreign Countries; Geographic Isolation; Higher Education; Preservice Teacher Education; Rural Education; Social Support Groups; Student Attitudes; Student College Relationship; Student Experience; Student Teachers
AbstractResearch examined the experiences of 14 student teachers living in isolated areas who completed the University of Ottawa's 2-year community-based Native teacher education program. Factors contributing to successful completion included a personal support network, program elements that fostered a sense of social and institutional integration, and personal characteristics such as goal orientation and persistence. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Native Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: