Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarksdale-Ladd, Mary Alice; Draper, Mary; King, Jim; Oropallo, Kathy; Radencich, Marguerite C.
TitelFour Approaches to Preservice Teachers' Involvement in the Writing of Case Stories: A Qualitative Research Approach.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 17 (2001) 4, S.417-31Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterCase Method (Teaching Technique); Case Studies; Elementary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Reflective Teaching; Teacher Educators; Writing Skills
AbstractStudied four teacher educators engaged in a cooperative self-study of their practice with regard to the use of case writing in their elementary preservice courses. Participants had similar definitions of cases. They realized that their different research agendas led to differences in their teaching practice. They valued what they learned about their students as a result of case writing. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: