Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inde Jong, Onno
TitelThe Teacher Trainer as Researcher: Exploring the Initial Pedagogical Content Concerns of Prospective Science Teachers.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 23 (2000) 2, S.127-37Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
SchlagwörterChemistry; Foreign Countries; Higher Education; Knowledge Base for Teaching; Lesson Plans; Pedagogical Content Knowledge; Planning; Preservice Teacher Education; Science Instruction; Science Teachers; Secondary Education; Student Teacher Attitudes; Netherlands
AbstractExamined preservice teachers' concerns about transforming their academic knowledge into teaching activities (pedagogical content concerns). Prospective chemistry teachers individually prepared high school chemistry lessons. During group meetings, they presented and discussed the lesson plans. Data from interviews during individual and group sessions revealed a number of pedagogical content concerns. Differences between individual and group settings were small. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: