Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTing, Kwok-fai
TitelCross-Level Effects of Class Characteristics on Students' Perceptions of Teaching Quality.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 92 (2000) 4, S.818-25Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterClass Activities; College Students; Course Organization; Foreign Countries; Higher Education; Instructional Effectiveness; Lecture Method; Student Attitudes; Student Evaluation of Teacher Performance; Teacher Effectiveness; Hong Kong
AbstractStudy analyzes three dimensions of teaching quality perceived by Chinese students in Hong Kong, China: satisfaction with lecturing; satisfaction with course-design; and a self-rated measure of effort devoted to studying. Results reveal that the strongest effect on course ratings came from students' judgment of aspects of course design and lecturing skills. (Contains 70 references, 1 table, and an appendix.) (Author/GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: