Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPetersen, Chris E.
TitelAn Experimental Project Approach to Biology: Mastering the Interdisciplinary Skills at the Core of Science.
QuelleIn: Journal of College Science Teaching, 30 (2000) 3, S.162-65Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-231X
SchlagwörterBiology; Course Descriptions; Evaluation; Higher Education; Interdisciplinary Approach; Science Instruction; Teaching Methods; Undergraduate Students
AbstractExamines the educational benefits of an experimental project approach to students taking the last course of an introductory biology sequence. Educational benefits were defined in terms of analytical skills, knowledge of basic statistics, and experience with scientific writing. The study was viewed as a preliminary investigation, but one that involved a critical review of the teaching method. (SAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: