Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoodfellow, Joy; Sumsion, Jennifer
TitelTransformative Pathways: Field-based Teacher Educators' Perceptions.
QuelleIn: Journal of Education for Teaching, 26 (2000) 3, S.245-57Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476
SchlagwörterEarly Childhood Education; Field Experience Programs; Foreign Countries; Higher Education; Preservice Teacher Education; Professional Development; Student Development; Student Teaching; Teacher Attitudes; Teacher Educators; Teaching Skills; Australia
AbstractInvestigated field-based teacher educators' perceptions of their contribution to preservice teachers' personal-professional development. Focus groups data indicated that respondents perceived wisdom, authenticity, and passion as particularly valuable in working with student teachers. Their work with student teachers constitutes a transformative pathway through which student teachers can come to understand what it means to be a teacher. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: