Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZiegler, Albert; Heller, Kurt A.
TitelApproach and Avoidance Motivation as Predictors of Achievement Behavior in Physics Instructions among Mildly and Highly Gifted Eighth-Grade Students.
QuelleIn: Journal for the Education of the Gifted, 23 (2000) 4, S.343-59Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3532
SchlagwörterAcademic Achievement; Academically Gifted; Foreign Countries; Grade 8; Physics; Predictor Variables; Self Concept; Self Evaluation (Individuals); Student Motivation; Germany
AbstractA study of the predictive power of motivational variables for 154 gifted students in introductory physics courses at German college preparatory high schools found achievement differences were influenced by the talent variable with no significant influence for either approach or avoidance motivation. However, approach motivation positively influenced self-perceptions of competence and intended elective choices. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for the Education of the Gifted" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: