Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMacGillivray, Laurie; Freppon, Penny
TitelReflections Over Time: Preservice Teachers' Images of Their First Year of Teaching.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 22 (2000) 2, S.122-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterCase Studies; Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Reflective Teaching; Self Evaluation (Individuals); Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Student Teaching
AbstractExamined preservice teachers' self-as-teacher profiles. Participants completed a reflective process, examining themes in their own profiles, then repeated the process 1 year later. Students considered profile writing and reflection helpful, responding positively to their own writing after 1 year, reiterating the benefit of reflection, and noting how their self images remained stable except for deeper understanding of some issues. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: