Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRamanathan, Hema; Wilkins-Canter, Elizabeth
TitelPreparation of Cooperating Teachers as Evaluators in Early Field Experiences.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 22 (2000) 1, S.101-11Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterCooperating Teachers; Elementary Education; Faculty Development; Field Experience Programs; Higher Education; Preservice Teacher Education; Student Teacher Evaluation; Student Teacher Supervisors; Teacher Attitudes
AbstractInvestigated the preparation cooperating teachers received and experiences they desired as evaluators of early field experience students. Interviews with cooperating teachers, university supervisors, and elementary field experience directors indicated that though preparation was not mandatory, respondents endorsed introductory meetings at which university supervisors and course instructors explained the purpose of the field experiences. Respondents appreciated various types of help. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: