Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLoCicero, Kenneth A.; Ashby, Jeffrey S.
TitelMultidimensional Perfectionism in Middle School Age Gifted Students: A Comparison to Peers from the General Cohort.
QuelleIn: Roeper Review, 22 (2000) 3, S.182-85Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0278-3193
SchlagwörterEmotional Problems; Gifted; Middle Schools; Personality Traits; Student Characteristics
AbstractLevels of multidimensional perfectionism were compared in gifted (N=83) and regular (N=112) middle school students. Results indicated that gifted students had significantly higher standards scores, a measure of adaptive perfectionism, and significantly lower discrepancy scores, a measure of maladaptive perfectionism. Results suggest that gifted students' higher levels of perfectionism do not usually lead to distress or maladjustment. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Roeper Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: