Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRosenberg, Michael S.; Sindelar, Paul T.
TitelThe Impact of Market Driven Higher Education Practices on Professional Teacher Development.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 21 (1998) 3, S.227-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCorporate Support; Educational Change; Educational Innovation; Postsecondary Education; Private Colleges; Private Sector; Privatization; Special Education Teachers; Teacher Education Curriculum; Teacher Education Programs
AbstractThis paper describes the growth of private-sector involvement in the delivery of postsecondary education and its effect on institutions and on the development of general and special education teachers. It contends that the corporate approach to activities and governance is antithetical, if not hostile, to teacher-education reform. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: