Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYamauchi, Lois A.
TitelIndividualism, Collectivism, and Cultural Compatibility: Implications for Counselors and Teachers.
QuelleIn: Journal of Humanistic Education and Development, 36 (1998) 4, S.189-98Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0735-6846
SchlagwörterClassroom Communication; Classroom Environment; Cultural Influences; Expectation; Individualism; Rewards; School Counselors; Student Adjustment; Student Behavior; Student Educational Objectives; Teachers
AbstractCulture influences expectations about classroom goals. The cultural distinction between individualism and collectivism is one factor that affects students' adjustment from home to school. Article suggests teachers and counselors may want to capitalize on students' cultural tendencies, but also plan for ways to expand students' repertories of expectations and behaviors. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Humanistic Education and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: