Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeckie, Gloria J.; Fullerton, Anne
TitelInformation Literacy in Science and Engineering Undergraduate Education: Faculty Attitudes and Pedagogical Practices.
QuelleIn: College & Research Libraries, 60 (1999) 1, S.9-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-0870
SchlagwörterAcademic Libraries; College Faculty; Engineering; Foreign Countries; Higher Education; Information Literacy; Interviews; Library Instruction; Library Role; Scientific and Technical Information; Tables (Data); Teacher Attitudes; Teacher Surveys; Undergraduate Students; Canada
AbstractDiscusses results of a survey and interviews of science and engineering faculty at two Canadian universities regarding their perceptions of students' information-literacy skills and their own pedagogical practices. Faculty awareness of, and support for, bibliographic instruction methods and the perceived role of science and engineering librarians were also investigated. (Author/LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College & Research Libraries" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: