Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTomlinson, Brian
TitelAnd Now for Something Not Completely Different: An Approach to Language Through Literature.
QuelleIn: Reading in a Foreign Language, 11 (1998) 2, S.177-89Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0264-2425
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Elementary Secondary Education; Experiential Learning; Higher Education; Literature Appreciation; Reading Comprehension; Reading Motivation; Reading Skills; Second Language Instruction; Second Language Learning; Teaching Methods
AbstractArgues that second-language learners should be encouraged to establish experiential reading as their norm and sufficient comprehension as their goal, thus achieving a multidimensional representation of literature that can facilitate language acquisition and reading comprehension. Demonstrates four approaches that can help ensure that reading literature is an enjoyable, rewarding experience for second-language students. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading in a Foreign Language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: